Navštivte Návrh-loga.cz na Facebooku:

Tvorba loga

Vymyslet a vytvořit kvalitní logo není vždy tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát. Právě fakt, že na Vás některá loga působí samozřejmě, jsou snadno zapamatovatelná a dobře odráží firmu či produkt, které symbolizují, jsou znaky dobrého loga.

Za vytvořením byť velmi jednoduché grafické značky, která dokonale odráží ducha firmy, stojí často dlouhé hodiny práce, analýz a úvah.

  1. Krok první – analýza
    Nejdříve je nutné zjistit maximum informací i firmě či produktu, kterou má logo charakterizovat. Její sortiment, nabídku, předmět činnosti. Důležité je poznat cílovou skupinu logotypu, ale také pocity a asociace, které v ní chce firma vzbuzovat. Abychom toto vše zjistili, předchází samotnému procesu návrhu loga dotazník, na jehož základě zjistíme vše, co pro vytvoření zajímavého a kvalitního logotypu potřebujeme znát.
  2. Krok druhý – přemýšlení a inspirace
    Známe-li Vaše cíle a požadavky, přichází na řadu fáze přemýšlení a hledání inspirace. Vznikají asociace a ideové mapy, sbíráme podklady pro samotný proces návrhu. Výsledkem bývá několik motivů či prvků, se kterými dále pracujeme.
  3. Krok třetí – proces návrhu
    Nejplodnější fází samotné tvorby loga je zpracovávání motivů a vytváření samotných návrhů, jak logo pojmout. Často je na jeden motiv vytvořeno několik variací. Klientovi obvykle předkládáme pět až deset různých návrhů, jak logo uchopit.
  4. Krok čtvrtý – korekce a variace
    Jakmile vybereme nejzajímavější motiv, nadále jej na základě konzultací a korekcí rozpracováváme do variant, upravujeme a uhlazujeme do konečné formy, se kterou je spokojen nejen klient, ale také grafik samotný. Úpravy se obvykle týkají proporcí, tvaru, barev, fontu apod.
  5. Krok pátý – finalizace loga
    Jsou definitivně dotaženy křivky a proporce loga, stanoveny konkrétní odstíny barev, definován font, logotyp je připraven ve vektorových formátech, doplněna je inverzní a černobílá verze logotypu.
  6. Krok šestý – logomanuál
    V závěrečném kroku tvorby logotypu je zpracován podrobný logomanuál, který jasně definuje logo a všechny jeho podoby, součásti a možnosti aplikace, tedy pravidla pro jeho nejrůznější použití.
  7. Ve většině případů rovnou následuje návrh firemních tiskovin a veškerých součástí vizuelní komunikace firmy, tedy příprava firemního stylu.
Návrh-loga.cz