Tvorba loga
Vymyslet a vytvořit kvalitní logo není vždy tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát. Právě fakt, že na Vás některá loga působí samozřejmě, jsou snadno zapamatovatelná a dobře odráží firmu či produkt, které symbolizují, jsou znaky dobrého loga.
Za vytvořením byť velmi jednoduché grafické značky, která dokonale odráží ducha firmy, stojí často dlouhé hodiny práce, analýz a úvah.
- Krok první – analýza
Nejdříve je nutné zjistit maximum informací i firmě či produktu, kterou má logo charakterizovat. Její sortiment, nabídku, předmět činnosti. Důležité je poznat cílovou skupinu logotypu, ale také pocity a asociace, které v ní chce firma vzbuzovat. Abychom toto vše zjistili, předchází samotnému procesu návrhu loga dotazník, na jehož základě zjistíme vše, co pro vytvoření zajímavého a kvalitního logotypu potřebujeme znát. - Krok druhý – přemýšlení a inspirace
Známe-li Vaše cíle a požadavky, přichází na řadu fáze přemýšlení a hledání inspirace. Vznikají asociace a ideové mapy, sbíráme podklady pro samotný proces návrhu. Výsledkem bývá několik motivů či prvků, se kterými dále pracujeme. - Krok třetí – proces návrhu
Nejplodnější fází samotné tvorby loga je zpracovávání motivů a vytváření samotných návrhů, jak logo pojmout. Často je na jeden motiv vytvořeno několik variací. Klientovi obvykle předkládáme pět až deset různých návrhů, jak logo uchopit. - Krok čtvrtý – korekce a variace
Jakmile vybereme nejzajímavější motiv, nadále jej na základě konzultací a korekcí rozpracováváme do variant, upravujeme a uhlazujeme do konečné formy, se kterou je spokojen nejen klient, ale také grafik samotný. Úpravy se obvykle týkají proporcí, tvaru, barev, fontu apod. - Krok pátý – finalizace loga
Jsou definitivně dotaženy křivky a proporce loga, stanoveny konkrétní odstíny barev, definován font, logotyp je připraven ve vektorových formátech, doplněna je inverzní a černobílá verze logotypu. - Krok šestý – logomanuál
V závěrečném kroku tvorby logotypu je zpracován podrobný logomanuál, který jasně definuje logo a všechny jeho podoby, součásti a možnosti aplikace, tedy pravidla pro jeho nejrůznější použití. - Ve většině případů rovnou následuje návrh firemních tiskovin a veškerých součástí vizuelní komunikace firmy, tedy příprava firemního stylu.